Ce destinatie alegeti vara asta ??? Bulgaria, Turcia sau Grecia ??
Turcia şi Bulgaria sunt, de câţiva ani, destinaţiile preferate de românii care caută ofertele all-inclusive. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) estimează la 250.000 numărul românilor care-şi vor petrece vacanţa în Bulgaria, iar în Turcia vor ajunge 156.000 de turişti români doar prin intermediul curselor charter. Explicaţia succesului „reţetei“ all-inclusive este extrem de simplă: turiştii au un control foarte bun al costului total al sejurului, în condiţiile în care au la dispoziţie servicii complete.
Teoretic vorbind, după ce ai achitat excursia, poţi pleca în vacanţă fără nici un ban la tine. E vident, în practică mai intervin cheltuieli cu excursiile opţionale, băuturile mai scumpe, cadouri sau suveniruri, dar este vorba despre sume pe care turistul nu este obligat să le achite pentru a avea parte de un concediu reuşit.
Bulgaria: mai ieftină, mai apropiată, dar mult mai „românească“
Cel mai mare avantaj al ofertei bulgăreşti este, de departe, distanţa mică pe care trebuie s-o parcurgă turistul român. Albena se află la doar 81 de kilometri de Mangalia, iar pentru bucureşteanul obişnuit să meargă cu maşina pe litoralul românesc, un sejur în Bulgaria este foarte „la îndemână“, atât ca distanţă, cât şi în ceea ce priveşte costul. Pentru o familie care se deplasează cu maşina, drumul Bucureşti-Albena şi retur costă 210 lei la un consum de 7 litri de benzină la sută.
În plus, preţurile practicate sunt foarte rezonabile: în perioada vârfului de sezon, şapte nopţi de cazare la hotel de patru stele, în regim all-inclusive, costă între 350 şi 400 de euro. Principalul dezavantaj al litoralului bulgăresc ţine tot de geografie: Marea Neagră e la fel şi la Mangalia, şi la Albena, şi nu prea seamănă a Mediterana oricum te-ai uita la ea. În plus, turiştii care vor să petreacă o vacanţă în străinătate riscă să se simtă cam prea acasă la Albena: anul trecut, românii au fost în multe momente clienţii majoritari şi sunt toate şansele ca situaţia să se repete şi anul acesta.
Turcia, tot mai orientată spre un all-inclusive high-end
Succesul uimitor înregistrat de turci cu ofertele all-inclusive, care au devenit un soi de trade-mark al ţării pe piaţa europeană, a dus la mutaţii profunde în turismul practicat în zone ca Antalya, Alanya, Kemer sau chiar Kusadasi. În ultimii doi-trei ani au fost date în folosinţă numeroase hoteluri de cinci stele gândite special pentru turismul de tip all-inclusive, care dispun de toate facilităţile necesare pentru ca turistul să nu simtă nevoia de a ieşi din complex vreme de 14 zile. De la piscine, baruri sau beach-baruri la terenuri de sport sau locuri de joacă şi grădiniţe pentru copii, aceste hoteluri dispun de tot ce-şi poate dori clientul. Iar dacă adăugăm în ecuaţie camerele enorme, dotate cu televizoare LCD sau plasma, acces la internet şi minibaruri bine garnisite înţelegem de ce turcii au tot mai mult succes printre clienţii cu venituri peste medie.
Evident, toate aceste avantaje au un preţ: un sejur de o săptămână la cinci stele, în regim all-inclusive, cu transport cu avionul inclus, a ajuns să coste 750 de euro în perioada vârfului de sezon, iar la această sumă se mai adaugă şi taxele de aeroport. Un alt dezavantaj al Turciei îl constituie sistemul de clasificare neuniform: important nu e numărul de stele afişat de hotel, ci data la care a fost construit şi serviciile oferite.
Astept comentarii !!!
Teoretic vorbind, după ce ai achitat excursia, poţi pleca în vacanţă fără nici un ban la tine. E vident, în practică mai intervin cheltuieli cu excursiile opţionale, băuturile mai scumpe, cadouri sau suveniruri, dar este vorba despre sume pe care turistul nu este obligat să le achite pentru a avea parte de un concediu reuşit.
Bulgaria: mai ieftină, mai apropiată, dar mult mai „românească“
Cel mai mare avantaj al ofertei bulgăreşti este, de departe, distanţa mică pe care trebuie s-o parcurgă turistul român. Albena se află la doar 81 de kilometri de Mangalia, iar pentru bucureşteanul obişnuit să meargă cu maşina pe litoralul românesc, un sejur în Bulgaria este foarte „la îndemână“, atât ca distanţă, cât şi în ceea ce priveşte costul. Pentru o familie care se deplasează cu maşina, drumul Bucureşti-Albena şi retur costă 210 lei la un consum de 7 litri de benzină la sută.
În plus, preţurile practicate sunt foarte rezonabile: în perioada vârfului de sezon, şapte nopţi de cazare la hotel de patru stele, în regim all-inclusive, costă între 350 şi 400 de euro. Principalul dezavantaj al litoralului bulgăresc ţine tot de geografie: Marea Neagră e la fel şi la Mangalia, şi la Albena, şi nu prea seamănă a Mediterana oricum te-ai uita la ea. În plus, turiştii care vor să petreacă o vacanţă în străinătate riscă să se simtă cam prea acasă la Albena: anul trecut, românii au fost în multe momente clienţii majoritari şi sunt toate şansele ca situaţia să se repete şi anul acesta.
Turcia, tot mai orientată spre un all-inclusive high-end
Succesul uimitor înregistrat de turci cu ofertele all-inclusive, care au devenit un soi de trade-mark al ţării pe piaţa europeană, a dus la mutaţii profunde în turismul practicat în zone ca Antalya, Alanya, Kemer sau chiar Kusadasi. În ultimii doi-trei ani au fost date în folosinţă numeroase hoteluri de cinci stele gândite special pentru turismul de tip all-inclusive, care dispun de toate facilităţile necesare pentru ca turistul să nu simtă nevoia de a ieşi din complex vreme de 14 zile. De la piscine, baruri sau beach-baruri la terenuri de sport sau locuri de joacă şi grădiniţe pentru copii, aceste hoteluri dispun de tot ce-şi poate dori clientul. Iar dacă adăugăm în ecuaţie camerele enorme, dotate cu televizoare LCD sau plasma, acces la internet şi minibaruri bine garnisite înţelegem de ce turcii au tot mai mult succes printre clienţii cu venituri peste medie.
Evident, toate aceste avantaje au un preţ: un sejur de o săptămână la cinci stele, în regim all-inclusive, cu transport cu avionul inclus, a ajuns să coste 750 de euro în perioada vârfului de sezon, iar la această sumă se mai adaugă şi taxele de aeroport. Un alt dezavantaj al Turciei îl constituie sistemul de clasificare neuniform: important nu e numărul de stele afişat de hotel, ci data la care a fost construit şi serviciile oferite.
Astept comentarii !!!